Klassieke homeopathie

Klassieke homeopathie is een natuurlijke geneeswijze. Er wordt gekeken naar een samenhang van klachten en symptomen. Iedere behandeling is individueel op de patiënt afgestemd. Deze manier van werken is gebaseerd op de ideeën van Samuel Hahnemann, de grondlegger van de klassieke homeopathie.
De homeopathie gaat er vanuit dat er een verstoring van de balans in het lichaam is. Daardoor kan er een ziekte of klacht ontstaan. Een homeopaat kan helpen om na te gaan waar de verstoring vandaan komt en zorgt er op basis van homeopathie vervolgens voor dat het lichaam het evenwicht zelf kan herstellen. Uw lichaam wordt zo weer gezond en vitaal!
Klassieke homeopathie is een milde, bijzondere en natuurlijke geneeswijze. Geschikt voor zowel jong als oud en zelfs voor dieren! Het is inzetbaar voor de meest uiteenlopende klachten van lichaam en geest.

Een succesvolle homeopathische behandeling is in veel situaties mogelijk:

• Bij psychische problemen zoals rusteloosheid, depressie, verlegenheid, angst, trauma’s en gevoelens van minderwaardigheid;
  • Bij chronische klachten zoals vermoeidheid, slaapproblemen, migraine, huidproblemen, astma, ontstekingen, reumatische klachten, overgangsklachten, hooikoorts;
  • Bij acute klachten zoals hoge koorts, griep, kinderziektes, een bevalling, een ongeval;
  • Bij vrouwenklachten zoals PMS, pijnlijke, onregelmatige of te hevige menstruatie, onvruchtbaarheid, klachten tijdens de zwangerschap zoals misselijkheid, wisselende stemmingen, bekkeninstabiliteit, bij het voorkomen van complicaties;
  • Tijdens een eerdere bevalling zoals depressie na de bevalling en bij overgangsklachten als opvliegers;
  • Bij specifieke problemen van baby’s en kinderen zoals na vaccinatie, groeistoornissen, huidproblemen, buikpijn, eczeem, allergieën, benauwdheid, angsten, hoofdpijn, gedragsproblemen, veel huilen, hyperactiviteit, oorontstekingen en chronische verkoudheid.

Homeopathie activeert uw zelfhelend vermogen, zodat u uzelf geneest!

Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie of voor het maken van een afspraak.